Spôsoby platby a doručenia

 Spôsoby platby v e-shope 

 

 

a)  platobnou kartou

 

               

 

  - dá sa platiť aj v momente vytvorenia objednávky a aj neskôr 

 

 

 

 

 

b) bankový prevod na  číslo účtu v tvare IBAN SK55 1100 0000 0026 2501 6036

 

– dá sa platiť pred doručením alebo po doručení objednávky 
 

Pri prevode pred doručením tovaru, zadajte, prosím, ako variabilný symbol  číslo objednávky  (štvormiestne číslo). 

 

Pri prevode  po doručení tovaru, zadajte, prosím, ako variabilný symbol  číslo faktúry (osemmiestne číslo).  Alebo jednoducho a rýchlo,  využite možnosť zaplatiť pomocou zoskenovania QR kódu na faktúre v mobilnej aplikácii Vašej banky 

 

 

V prípade technických problémov pri platbách kartou alebo bankovým prevodom, nám, prosím, dajte vedieť na adresu: dobrakniha@dobrakniha.sk.  

 

 

 

c) poštový poukaz alebo platba pomocou QR kódu z faktúry na pošte

 

   – dá sa platiť až po dodaní objednávky s faktúrou na pobočkách Sl. pošty

 

   Poštový poukaz  Vám pošleme s faktúrou a objednaným  tovarom. Okrem možnosti platiť poštovným poukazom, môžete na pošte zaplatiť aj pomocou OR kódu na faktúre, bez toho, aby ste museli čokoľvek vypisovať.    

 

 

 

 

 

d) dobierka

- platí sa v hotovosti doručovateľovi pri prevzatí tovaru

 

Tento spôsob platby je určený zákazníkom, ktorým nepoužívajú bezhotovostné spôsoby platby (karta, prevod) a nevyhovuje im platba na pošte. Z našej strany dobierka nie je podmienkou pre odoslanie objednávok, ktoré neboli uhradené vopred.  

V poznámke v rámci objednávky prosíme uviesť:  dobierka. (Táto služba je drahšia ako samotné poštovné za doručenie zásielky.) 

 

e)  Platba pri vyzdvihnutí objednávky v kníhkupectvách Dobrej knihy v hotovosti alebo platobnou kartou

Objednávky vytvorené v e-shope si môžete vyzdvihnúť aj v niektorom z naších štyroch kníhkupectiev. Táto možnosť je výhodná najmä pre tých zákazníkov, ktorí bývajú alebo navštevujú mestá: Bratislava, Košice, Piešťany a Trnava. Vždy je však potrebné počkať na potvrdenie objednávky z konkretného kníhkupectva - na avízo, že je objednávka pripravená.  

 

 

Účtovný doklad.

V prípade predaja na diaľku je účtovným dokladom faktúra, ktorú posielame vytlačenú s objednaným tovarom alebo elektronicky vopred.

V prípade platby na mieste – v kníhkupectve je účtovným dokladom vytlačený pokladničný blok z ERP (e-kasa).

 

Ak si prajete objednať  tovar, ktorý má byť odoslaný ako darček:

Ak objednávate darček, ktorý  máme poslať priamo, je potrebné uviesť v objednávkovom formulári poznámku odoslať bez faktúry. Na základe tohto upozornenia pošleme faktúru osobitne, elektronicky len na Vašu mailovú adresu, v zásielke s darčekom žiaden doklad o platbe nebude.

Poprosíme Vás  uviesť v adrese pre platbu Vašu adresu a v adrese pre dopravu uviesť adresu toho, komu je darček určený.  

V prípade, že ide o balík, je potrebné uviesť okrem Vašich kontaktov (mail a telefón) v poznámke telefónne číslo adresáta balíka. 

Tieto informácie slúžia výhradne doručovateľovi, ktorý komunikuje s adresátom. 

 

 

 

Vytvorenie, vybavovanie a odosielanie objednávok

 

Zákazník dostáva pvytvorení objednávky automaticky generovaný potvdrzujúci mail.

V prípade, ak Vám nebol doručený potvrdzujúci mail do niekoľkých minút od vytvorenia objednávky, dajte nám, prosím, vedieť na adresu: dobrakniha@dobrakniha.sk.

Predtým si,  prosím, skontrolujte priečinok s nevyžiadanou poštou, keďže sa stáva, že potvrdzujúci mail tam občas končí ako spam.

 

K odoslaniu objednávky nie je podmienkou platba vopred.  

Objednávky vybavujeme a odosielame  priebežne,  najneskôr však do 5 pracovných dní od vytvorenia.

Väčšina objednávok je odosielaná spravidla do 2 pracovných dní. Uvedená lehota platí najmä pre objednávky kníh z iných vydavateľstiev, ak ich potrebujeme doplniť a pre prípady, keď knihy musíme presunúť z jedného skladu na druhý.

Rovnako platí táto dlhšia lehota pre obdobie inventúry alebo dovolenky v období veľkých sviatkov. 

V  mimoriadnom prípade, kedy nie je možné uvedenú lehotu 5 pracovných dní dodržať, kontaktujeme zákazníka mailom.

 

Balné

Za balenie zásielok účtujeme paušálne poplatky tzv. balné:

pre zásielky od 100 g do 2 kg: 0,50 EUR nad 2 kg za balík: 1,50 EUR.

 

Doručovanie zásielok

 

 

V rámci vnútroštátnych zásielok využívame služby Slovenskej pošty:  

Pri zásielkach  do 2 kg je možné vybrať si (priamo pri vytváraní objednávky) v rámci služby List 

medzi 1.triedou  (doručené nasledujúci deň) a 2. triedou (doručené do 2 dní).

Objednávky od 2 kg  posielame v rámci služby Expres kuriér  (doručené nasledujúci deň).  

 

 

Druhou možnosťou v prípade objednávok od 2 kg je služba Balík do BalíkoBOXu. Výhodou je, že si  balík budete môcť vydzvihnúť do 3 dní od oznámenia  kedykoľvek po 24 hodín.  Ak by ste to nestihli,  balík Vám uložia na prevzatie na príslušnej pošte na dobu ďalších 18 dní. 

Bližšie informácie o BalíkoBOXe:  https://www.posta.sk/balikobox/

 

 

 

Ceny poštovného účtujeme podľa aktuálneho cenníka Slovenskej pošty.

Uvedené termíny doručenia uvádzame podľa informácii, ktoré uvádza pri jednotlivých službách Slovenská pošta. Je možné, že najmä v predvianočnom období pre výrazný nárast doručovaných zásielok, môže byť lehota doručenia zos atrny Slovenskej pošty prekročená.  

Predpokladaný termín doručenia sa počíta odo dňa, keď je zásielka odoslaná.  

Ďalším spôsobom doručenia objednávky je vyzdvihutie zásielky na výdajnom mieste Packety. Platí to pre objednávky, ktorých hmotnosť je od 2 kg do 15 kg. Aktuálne je u nás takmer 2 600 výdajných miest, z ktorých so pri vytvorení obejdnávky môžete vybrať.  

 

 

Objednávky z Česka a ostatného zahraničia  

 

Spôsoby platby:

a) platobná karta

b) bankový prevod

–  pred odoslaním  (po doručení je možné platiť len z ČR po predošlej dohode)

 

Doručovanie  

Zásielky do Českej republiky

 

Vzhľadom na zákaznícky výhodné ceny a lehoty dodania odosielame zásielky do ČR prostredníctvom služby Zasilkovna.cz.

V objednávke, prosím, uveďte, ako adresu pre dopravu –  adresu konkretného výdajného miesta, kde si zásielku vyzdvihnete.        

Zoznam výdajných miest v ČR s podrobnými informáciami:  https://www.zasilkovna.cz/pobocky

 

 

              

Zásielky do sveta mimo ČR

Zásielky posielame do všetkých krajín sveta, kde doručuje Slovenská pošta. Podľa konkrétnej dohody sa vieme prispôsobiť aj Vašim požiadavkám  a využiť aj iné doručovacie služby. 

 

Náklady na vrátenie tovaru znáša spotrebiteľ.